HEJ VÅLDTÄKT

Det finns liksom minnen som är starkare än alla andra minnen som någonsin minns. De minnena kan vara en doft från en lycklig stund, eller ett fotografi från farmor. Eller så är det bara en förnimmelse av någonting. Jag minns den dagen då jag första gången skulle få gå själv från skolan. Jag tror att jag kanske var åtta eller nio och tillsammans med Emil och Erika skulle jag gå från skolan på eftermiddagarna. Jag minns hur mamma berättade vilken väg vi skulle gå, och när de lämnade mig vid Glada Parken skulle jag gå de 150 metrarna genom parken och upp för den 25 meter långa backen. Och så tittade mamma mig i ögonen och sa att jag inte skulle gå med någon annan än Emil och Erika. Och oavsett om någon kom till skolan och sa att de skulle hämta mig, så fick jag inte följa med. Inte med någon. Och jag minns att jag frågade om jag fick följa med Anette som var vår närmsta granne och Emelie och Henriks mamma, mamma sa, jo, henne får du följa med, men ingen annan. Och så sa hon att ingen fick ta i mig. Jag undrade hur då. Och hon fortsatte. Hon sa att ingen fick ta i mig med någonting. Inget fick peta i mig. Och så sa hon att det finns hemska människor, och gubbar, och tanter som gillar barn lite för mycket, och oavsett om de sa att de hade kaniner eller hästar eller godis så fick jag inte följa med. Sen den dagen har jag varit livrädd.

Sen hände det någonting för någon natt sedan. Anna, som är min mammas bästa väns dotter och bara några år äldre än mig, var ute med några tjejkompisar och sen när hon skulle gå hem, och alla följts åt en bit och de se splittrades, då var hon själv på gatan och plötsligt hände det som inte alls, inte någonsin, får hända. Någon kastar sig över henne, trycker ner henne på marken och försöker riva av henne kläderna. I ett drag hade han dragit ner hennes strumpbyxor.

Sen vet ingen vad som hände, för hon minns inte, men hon ligger på sjukhus nu, och den jävla idioten som hoppade på henne måste ha blivit rädd för, hon vaknade på gatan. I 45 minuter hade hon legat på gatan och blött innan någon hittade henne. Och polisen säger att hon hade nog varit död nu och det inte hade varit då.

Vi över kicksparkar hemma nu.

Kommentera

