JAG ÄR SÅ BESTÄMD ATT JAG BLIR RASANDE

Vänner jag önskade att jag aldrig haft:
Wilhelm Brunius

För:
Ja, verkligen Wilhelm, jag valde att uppfattas som rasande. Som en rabiat kärring. Jag valde att uppfattas som mindre värd en hög lön, en högt uppsatt position i ett företag, jag valde att uppfattas som osäker, mindre utbildad, mer benägen att skaffa barn och stanna hemma med dem. Det finns en hel del val. Men valet om hur jag skulle uppfattas har jag aldrig gjort.

I tisdags stövlade jag in på min alldeles för höga skor och letade efter en lärare. En lärare som brukar, eller ska, vara i skolan på tisdagar. Det var hon inte. I torsdags träffar jag den läraren och hon säger att hon hört att jag varit rasande. Det var jag inte. Jag var bara helt säker på att jag ville prata med henne och att ingenting skulle kunna stoppa mig. Samma lärare är kvinna och har aldrig upplevt reklambranschen som ojämställd. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag gråter istället.

One thought on “JAG ÄR SÅ BESTÄMD ATT JAG BLIR RASANDE

  1. Nu såhär 2 år senare hittar jag den här bloggposten. Jag tycker att det är tråkigt att du genom 3 rader text kan avgöra hur jag tänker och huruvida jag menade någonting mer än det som skrevs.

    Ledsen om du kände dig trampad på tårna, det var aldrig avsikten. Men det är väl så med exakt allt här i livet. Det är enklare att hugga ifrån sig och skapa fiender än att fråga, skapa en dialog och sätta sig in i en annan människas situation.

    Jag pratade aldrig om hur andra väljer att uppfatta dig. Jag pratade om hur man kan välja att uppfatta sig själv.

Kommentera

