FATTIGMANSMAT

Andreas och jag disskuterar fattigmansmat på Facebook, ärtsoppa måste vara den värsta maten som finns. Det smakar ju ingenting. Typisk fattigmansmat. Krigsmat. Varför fortsätter folk att äta dendär blaskan? Det finns ju så mycket bättre mat i Sverige nuförtiden. Falafel och andra saker. Lasange kanske. Eller ja, vad äter folk till vardags? Det finns till och med bättre fattigmansmat än ärtsoppa. Linssoppa till exempel. Min linssoppa kostar 3,5okronor per portion. Det är billigt. Och inte ett dugg blaskigt. Och jag ahr itne ens så mycket pengar så dricker jag buljong. Till och med det är ju bättre.

Nu går jag hem. Och sen tränar jag. Jag har blivit en träningsnarkoman redan. Jag måste träna nästan varje dag. Annars blir livet tråkigt. Det är som att ha pojkvän, man vill bara träffa honom hela tiden, men nu är det bara gymmet jag träffar och där finns det ingen så långt ögat når.

Kommentera

