IDAG: UTTRÅKAD

Det finns liksom ett state-of-mind som är så mycket värre än alla andra. När ingenting är roligt. När ingenting känns värt någonting.

Idag fick vi en brief. Briefen var för ett UF-företag, vet du inte vad ett UF-företag är får du ta reda på det själv Elsa. Jag skrattade tyst inombords under hela lektionen och sen tittade Staffan på mig med sina genomborrande ögon och sa >Emerentia, jag kommer till det< då vart jag tyst och sen vart det över.

Men det är inte skolan jag vill prata om, för det känns inte som en sådan höjdare, det finns intressantare saker att berätta om. Igår var jag på en lägenhetsvisning på Östermalm, det var trevligt. Vi kan även fortsätta prata om Jerker Virdborgs Försvinnarna. Om bitarna jag missar när jag inte läser allt. Men det gör mig ingenting, jag läser de delarna efteråt och då får jag ju med allt ändå. Det är inte så man ska läsa böcker kanske ni tänker nu, men det spelar nog ingen roll. Jag läser boken så och tycker att det verkar vara ett bra sätt att läsa på.

Så kan vi prata om andra saker också, om att det känns som en evighet sedan jag tränade sist, trots att det var igår. Jag vill träna varjevarjevarje dag.

När livet är såhär tråkigt att det inte ens går att skriva roligt brukar jag lyssnar på denhär.

Och Olle tatuerar sig igen idag. Jag tänkte på hur min pappa hade reagerat om vi var tillsammans. Han hade fått dåndimpen.

Kommentera

