DET SKAPAS INGA NYA MÄN

Idag vill jag dö. För det verkar inte som att någonting händer på jorden.

Jag gillar inte Birgitta Ohlsson egentligen, jag tycker att hon gör en massa saker som inte faller mig i smaken, men i alla fall. Nu har hon blivit EUminister, och jag tycker att det är så himla bra att det blev så. Att en kvinna behöll den posten och att det är en relativt ung människa som blir minister. Det är saker som jag tycker är viktigt. Speciellt när det gäller Europa, för är det någonting som kommer att spela stor roll i framtiden så är det nog EU och Europa, oavsett vad man tycker om det. Och då är det ju smart att en ung person får den tjänsten.

Brigitta Ohlsson är gravid. Det gillar inte Hanne Kjöler och Eva Sternberg. Eva Sternberg går så långt att hon säger att det är tragiskt att Birgitta Ohlsson accepterar det jobberbjudande hon kämpat så länge för att kunna få. Anledningen? Jo- hon är ju gravid. Och ja, det kan vi inte tvista om, är hon gravid, ja, då är hon gravid. Eva Sternberg säger också att det inte skapas några nya män, i alla fall inte på kortare tid än 8 000 000 (åtta miljoner) år. Men vet du vad Eva, jag tror inte heller att väntan på en evolution är kort, men den är betydligt kortare än 8miljoner år. Vad som är ännu kortare och snabbare än det, det är attitydförändringar.

När jag blir gravid, då blir min man/kille/sambo/livskamrat det också. Och det kommer inte ta åtta miljoner år.

One thought on “DET SKAPAS INGA NYA MÄN

Kommentera

