DET FINASTE AV DET FINASTE

Igår när jag skulle gå och träffa Alexander satte jag på min spellista som jag kallar för >FÖDELSEDAGSKALASET< den är från mitt kalas i somras. Den första låten som spelades var >För en lång, lång tid< jag blir alltid glad när jag lyssnar på den, jag minns när Håkan spelade på Scandinavium och hur vi drack öl och var på middag efteråt och hur allt bara var helt underbart. För jag var hemma i Göteborg och allt bara var så himla fint.

När den låten slutade spelades Teddybears Magic Kraut istället. Och då tänkte jag på andra saker, på Stockholms tunnelbana och hur jag älskar morgonrushen. Hur jag älskar alla som pratar i headset och försöker se viktiga ut. Hur jag älskar lukten av de gamla tunnelbanevagnarna. Och hur jag älskar att jag inte känner till varenda vrå utan kan gå på upptäcktsfärd varje dag.

Hela låtlistan varvades mellan Göteborg och Stockholm, och det blir så konstigt ibland, för jag vill inte flytta ifrån Stockholm, men jag vill inte heller inte bo Göteborg. Jag tänker att det blir upp till mina arbetsgivare att bestämma. Jag kanske kan pendla.

Kommentera

