KÄNN INGEN SORG FÖR MIG GÖTEBORG vs VISSA VÄNNER SKULLE JAG INTE BYTA BORT MOT DÖDEN SJÄLV

Nu ska jag snart åka, eller ja, om några timmar. Sätter mig på tåget o åker ba. Usch vad tråkigt känner jag nu. Jag har tittat på bostadsannonserna med dagens GP idag. Jag kanske vill flytta hem. Eller så vill jag det inte. Det brukar vara så. När tåget rullar in på perrongen i Stockholm känner jag alltid att jag vill stanna där hela livet ut. Men vad gör jag då om livet är i Göteborg?

Jag var med om en sån fin sak i helgen, Evelina, Niklas och jag var på filmfestivaltältet och dansade. Det luktade lite prutt eftersom toaletten stod mitt i tältet och det var inte så mycket folk där som vi hoppades, men det var fint ändå.

Evelina och jag har varit utan varandra ett tag, och egentligen vet jag inte alls vad som hände då, men någonting hände, och jag tänker att det mest var mitt fel. (denhär låten Evelina, det handlar om det) För det var det. Men i alla fall. Vi har löst det, för vi pratade och helt plötsligt i somras kändes det som om att allt detdär inte alls hade hänt. Det var precis som vanligt och sen blev det jul och vi tillbringade hela juldagen tillsammans och sen nyårsafton.

Med Evelina är det så att det inte gör någonting om vi inte hörs varje dag. För jag vet att hon finns där ändå. Och när vi ringer varandra blir vi alltid glada. Ibland glömmer man bort att ringa för att man läser varandra bloggar och allt som händer på Facebook, så man glömmer att man inte pratat, men det gör liksom ingenting för det är så roligt att ses när man ses. Och höras när man hörs.

I alla fall. I lördags i festivaltältet. Så skulle Evelina presentera mig för en annan tjej som heter Mathilda, och så säger Evelina >Dethär är en av mina bästa vänner, Emerentia< och då blir det som att kroppen inte längre är min kropp utan någon annans. Jag flyger ur kroppen och tittar på höljet som står där i blommig klänning och tar någon i hand. Den där kroppen tillhör mig. Den andra tillhör Evelina. Den tredje tillhör Mathilda. Och där står två som är bästa vänner.

Det kändes som när Andrea Alexandersson bröt vänskaps-hjärtan när vi var 10. Men Andrea hade redan ett annat som hon brutit med någon annan. Jag har kvar min halva i en ask. Jag har inte pratat med Andrea på flera år. Jag tror att hon har hund.

Evelina har en näve bästa vänner och ett helt tjog bra vänner och 1001 vänner. Jag är bara lycklig över att få vara en av dem.

One thought on “KÄNN INGEN SORG FÖR MIG GÖTEBORG vs VISSA VÄNNER SKULLE JAG INTE BYTA BORT MOT DÖDEN SJÄLV

  1. vill kommentera detta inlägget men det så är gulligt så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva 🙂

    låten du länkat till är också himla fin!

    nu ska jag sova för jag ska upp tidigt imorgon och jobba.
    ps: facebook fuckar.

    puss

Kommentera

