VARFÖR

Måste jag så fort någon ägnar mig mer än en sekund av en minut bli förälskad?

Måste jag efter en enda utekväll tro att vi ska vara bästa vänner för alltid?

Måste jag efter två korta meningar börja fundera över hur våra barn ska se ut?

Jag har alltid tagit ut allt i förväg. Jag packar min väska en månad innan jag ska resa iväg. Jag skriver listor över hur min begravning ska utformas. Jag planerar livet när jag sagt hej till någon över en bardisk. Och jag öppnar mig efter två vänliga ord. Det är som det där med att horor aldrig kysser på munnen. Jag borde börja jobba så. Jag borde aldrig säga ett ord. Eller tänka en tanke.

Det är dags att sluta vara så godtrogen. Här kommer den nya, stenhårda Emerentia.

Vi ses i tunnelbanan.

Kommentera

