JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ ATT BRY MIG OM MÄNNISKOR SOM INTE BRYR SIG OM MIG

Jag kan gråta över ett AIDSsmittat barn på TV. Jag kan hjälpa 1000 tanter över gatan. Jag niger när jag stiger på bussen. Jag tackar tjejen på ICA. Varje morgon säger jag godmorgon åt gubben i tunnelbanan som stämplar min remsa.

Det kanske händer att jag glömmer av att gratta på födelsedagen, eller att jag glömmer av att ringa och fråga hur det gick på en tenta, eller med ett jobb, eller med en kille.

Jag har inte så många vänner här i världen, men jag tycker det är så himlans viktigt att bry mig om de som finns. Jag blir ledsen för andras skull, och glad om de är glada.

Men jag är trött på att ge bort så mycket energi, jag är trött på att ge och ge och ge och ge och aldrig aldrig aldrig få något tillbaka.

Ibland kanske man mår dåligt, och huvudet gör så ont och hjärtat dunkar så hårt att hela världen verkar snurra lika fort som när man satt i en gunga när man var lite och någon i en högre klass snurrade gungan så hårt att man inte kunde stiga av i farten. Men man är nog sällan ensam om det. Det finns nog alltid någon annan som känner nästan samma sak, eller har känt samma sak. Eller kanske bara kommer känna samma sak om man berättar hur det känns. Hur dåligt man än mår får man inte få andra att må dåligt genom att vara elak. Det är en lika dålig ursäkt som när Olle drog ner byxorna på mig och Agneta Eck sa att det var för att han gillade mig så mycket. Skitsnack helt enkelt.

Nej, nu ska jag fortsätta som jag alltid gjort, jag köper lite nya vänner istället. Hänger med dem ett litet tag. Så får vi se hur länge det håller.Någon sugen?

Kommentera

