HUR MÅNGA FRUKTER ÄTER DU OM DAGEN EGENTLIGEN?

På vintern äter jag ingen frukt alls. Det är så himla tråkigt. Jag tycker inte alls om banan. Jag tycker att det växer i munnen. Blir en stor klump som liksom tumlar runt där inne i munnen. Och päron är ofta så himlans trista och äpplen har man ju käkat hela sommaren. Kvar blir då apelsinen. Apelsiner är ju bara goda ett litet tag. Precis innan och efter jul typ. Då åt jag 10 apelsiner om dagen. Nu äter jag pannkakor istället.

Igår träffade jag Orup. Det var bland det största som hänt mig. Fler gånger fann jag mig själv stirra på honom så intensivt att det antagligen blev riktigt pinsamt. Det är en fördel med att inte dricka. Alla tror att man är full trots att man inte är det. Orup är dessutom antagligen helt totalt van vid att bli stirrad på. När man är 49 och ser ut sådär får man faktiskt stå ut med det.

Morgonens tunnelbaneresa kändes som den sista resan påväg mot helvetet, alla stod så nära varandra att det kändes som att jag var tillsammans med killen mitt emot mig. Så mycket närkontakt har jag inte fått på en vecka. Eller inte ens en vecka.

Kommentera

