TANKAR MAN TÄNKER NÄR MAN LIGGER HEMMA EN HEL DAG

Varför solen alltid lyser när man är sjuk
Varför DVDn inte fungerar när man är sjuk
Varför ingen annan är hemma och sjuk samtidigt

Sen tänker man på andra saker också
Hur det ska kunna bli vårvarmt på sån kort tid
Eller när man ska våga släppa allt och göra något vackert för någon
Om grannen jobbar hemifrån eller bara inte har något att göra

Imorgon önskar jag mig att bli frisk. Det kommer inte att hända. Då önskar jag mig någon som kommer hit och håller mig sällskap. Någon som inte bryr sig.

Kommentera

