VILKEN FREDAG!

Kan ni tänka er? En hel fredag, hemma! Nästan i alla fall, efter att ha gått in i Johannes Berg på Sveavägen gick jag hem. Då hade jag hunnit köpa en portfolio, papper, klister, cdskivor och andra saker. Jag hann fundera över saker också. Som vart livet är på väg. Och vad jag ska göra av det. Just nu står ju livet stilla. Jag äter en rostmacka och tänker att det var så väldans snällt att Andreas ville handla åt mig. Men det är också just det enda som händer.

Britta är på sin första fest på psykologen ikväll, hon ska klä ut sig till svartklubb. Själv har jag tänkt mig att klä ut mig till Arwen i Sagan om Ringen och gå ner till ICA, jag funderar på vad jag ska köpa, jag hade velat köpa något kungligt. Något roligt. Det lär bli en tidning, maximalt en kanna saft. Säger man en kanna? Nej det gör man inte. Man säger en flaska. En flaska saft.

Sen grattar vi Erika som vann Stockholmspriset med Man Tänker Sitt. Det var roligt tycker jag.

Kommentera

