DAGENS OUTFIT OCH ANDRA SAKER

Jag tänkte ge er en liten inblick. Egentligen är det mest för dem jag gillar men som inte kunnat komma och hälsa på mig än. Så jag fotograferade lite saker jag har hemma som jag gillar.

Fyra änglar, en svart som min syster målat, en liten som jag köpte för 7kronor på Myrorna, en mindre som jag sparat i en ask sen jag var liten och en i guld som liknar mig när jag var ett barn som min farmor hade hemma på hennes vägg i hallen.
En lampa som jag fick av mamma och pappa, den kostade nog 35 kronor, sen köpte vi en skärm till. Det kanske är en Hummel, då är den värd flera hundra, kanske tusen till och med. Egentligen är den ful, men jag gillar den därför.
Min nya klänning. Det enda jag köpt till mig själv sen nyår. Den är lång och jättefin till grova kängor.
Ett fotografi på min farmor och farfar, de ser ut som filstjärnor på det kortet och farmor är så vacker att jag smäller av.
Ett helt gäng bilder på Jesus och Maria. Det är så fint med såna gamla bilder. Jag önskar att jag vore kristen. Eller kanske inte.
En liten fin kapsylöppnare jag fick av Rachel i födelsedagspresent. Jag tycker väldigt mycket om den. Den påminner om att det bara är att veckla ut vingarna vilken dag som helst och lätta från jorden.
En liten ask som ser ut som ett äpple. Den köpte jag på en loppis i Gnösjö, den är så fin min lilla ask. Jag brukar ha socker i den.
En kakburk med rosor på. Den köpte jag för en hundring på Hötorget, det är lustigt för min syster har en likadan som hon också köpt på loppis. Man kan bygga ut den med flera våningar. En dag kanske jag hittar fler våningar. Då ska jag bygga ut den.

Kommentera

