HUR KOMMER DET SIG ATT DET ÄR SÅ ROLIGT ATT GE BORT SAKER?

Och hur kommer det sig att liksom pyssla och grejja och ha sig och slå in själva paketet är så mycket roligare än att få saker själv? Idag har jag knåpat ihop en present till Emelie, och så har jag gjort en likadan till mig själv. En dubbel-present kan man kalla det!

Nu ska jag städa lite, snyta mig lite mer och fundera på vad jag ska ha på mig ikväll. Jag hade velat ha min hellånga vita klänning men jag vet inte om det kommer att anses vara lite för mycket. Det är ju fortfarande snö i luften!

Åh jag är så glad idag, vetni, kroppen liksom spritter av glädje, jag vet inte alls varför egentligen, kanske för att jag ska tillbringa kvällen med fina människor som jag nyss börjar lära känna? Eller för att allt bara är bra helt plötsligt trots att jag egentligen är ensam (nej, not alone, on my own) och trots att det snöar lite på Folkungagatan och jag har kräkts i några dagar. Jag vet inte, men jag är glad. Det är jag. Och vetni, det känns bra!

Kommentera

