IT-TJEJER

Herregud, Emelie alltså, jag har kommit på en sån rolig sak. Vi är ju så väldans långt från att vara it-tjejer att det är lite skrattretande, vi jobbar, och pluggar, och en av oss har stadigt sällskap och vi går inte på några premiärer och vi gör ingenting som man borde göra när man är ute i farten. Istället sitter vi på Facebook, leker med Farmville och går upp om nätterna för att kissa. Vilka liv alltså! Under noga övervägande har vi kommit på att vi således är IT-tjejer. Tjejer som håller på med IT. Mycket lustigt. Nu skrattar vi lite här och ser glada ut.

Idag träffade jag Liselotte, det ska jag göra igen på tisdag. Jag tycker om henne. Vi ska snacka skit. Vi ska älta saker som vi ältat 1000 gånger förut, men trots det, så ska vi göra det igen. Bara för att vi kan.

Nu skriker min granne i farstun och det är första gången någon ljud sipprat in genom min säkerhetsdörr, annars brukar det vara vansinnigt tyst här.

Kommentera

