ÅH JONAS NU TÄNKER JAG LITE PÅ DIG

Igår skrev jag ett blogginlägg på en annan blogg om denhär låten. Då skrev jag att jag tänkte på någon som hette Oscar. Jag ljög. Eller jag ljög inte, jag mindes inte riktigt bara.

För jag tänker på Jonas när jag hör denhär låten. För jag var kanske 16 första gången och så kär att kroppen ville gå i tu och han var så brun och så blond och så glad. Och han hade så stora fötter. Så vi satt där på bryggan hela dagen och dinglade med benen och sen så gjorde vi inte så mycket mer. Vi dödade myggor med händerna och vi låg i soffor och på madrasser med alla våra vänner och det kliade i skinnet för vi hade legat i solen hela dagarna. Och håret var helt knastrigt av allt salt. Och så satt vi hemma hos Mårten om nätterna och så lyssnade vi på När vi två blir en. Så gick det till. Han dendär Oscar var bara en bisats i en oviktighet.

Kommentera

