MARSKATTER!

Hej ni fina!

Jag säger det igen, eller frågar igen, hur hittar ni hit? Varför fortsätter ni läsa?

Det är mars nu, det är en sån fantastiskt vacker månad. Alla tjejer blir marskatter och solen liksom börjar stanna ute lite, lite mer. Det kanske inte känns så nu, för Stockholm är så grått, men det kan vara vackert det med, trots att Jacob Nelsons status idag på Facebook var >Har Stockholm någonsin varit såhär fult?< Det har det säkert. Stockholm var så fult och kallt förra året vid denhär tiden att jag inte ens minns hur det var. Jag låg med ryggen mot väggen och försökte räkna födelsemärkena på en rygg jag inte längre kunde se. Jag lyssnade efter en röst jag nästan glömt. Ett par fingertoppar jag raderat ur minnet.

Jag fick ett brev idag. Det handlade om ett skrivjobb till en bok. En rolig bok verkade det som, men jag kan inte bestämma mig. Jag vill ha ett riktigt jobb.

Egentligen borde jag sova, men jag mår så illa att jag inte klarar av det. Vi inväntar mars första morgon istället tycker jag.

One thought on “MARSKATTER!

Kommentera

