HÄR SITTER JAG OCH TITTAR PÅ EN 17ÅRING

Ja, det är sant, jag vet inte, men bland har jag arit en sån åldersfascist, det är så onödigt, för hej! vem försöker jag lura egentligen, fröken Leifsdotter Lund är ju bara 22 nysprungna år själv. Men jag tänker så sällan på det. Jag brukar tänka att jag är minst 27. Och ibland gör min livmoder ont när jag ser söta små barn. Så nog tänker jag att jag är äldre.

I alla fall, jag har suttit och tittat på en 17årig liten kille under hela morgonen. Han modebloggar på VECKOREVYN och går på något musikgymnasium, jag släppte in honom på CheapMondaysvisning och då tänkte jag bara oj, vad roligt med en kille bland alla modebloggerskor. Och nu så sitter jag här och känner, att fy sjutton, det är faktiskt lite häftigt ändå! Att vara 17 och blogga om mode. Och vara kille. Och allt detdär andra. För tänk om jag fått blogga om musik när jag var 17 för OKEJ, då hade jag dött.

Så, nu tar min åldersfascist-era slut. Nu är det dags att sluta tycka att 17åringar är småglin som inte vet någonting om världen. Så länge de har något smart att säga. Så länge de är lika smarta som jag var när jag var 17. Minst.

Kommentera

