MIN BLOGG- MITT LAND- ETT TAL TILL NATIONEN

Nästan varje dag funderar jag på dethär med bloggen, det är ju en sån konstig sak egentligen, här fläker jag ut halva mitt liv, hittar på lite, ljuger lite och underdriver en del och sen låter jag en herrans massa människor läsa allt och bedöma mig utifrån det. Det är en konstig sak. Det är som att uppmärksamheten och behovet av att någon ska se en är så stort att det liksom tar överhanden.

I hela mitt liv har jag tyckt om att umgås med vuxna, eller bara äldre, det har liksom funnits en tjusning i det, och jag har fått känna mig sedd och jag tror att jag har blivit mycket smartare av det också, mina föräldrar har ju tagit diskussionerna och låtit mig vara med. Mammas kompisar satt och pratade av sig när jag satt på andra sidan bordet och jag nickade. När jag var 13 och började jobba i Elevorganistionen på riktigt tog pappa med mig och lät mig titta på stora dokument från möten och jag förstod så tidigt hur allt hängde ihop. Det är nog en fördel.

Igår pratade vi om hur vi som personer uppfattas, om vi ses som glada eller roliga, eller charmiga. Det finns så mycket som format personen.

Det finns dagar då jag hatar de som hatat mig. Dagar då jag bara vill lägga mig under täcket och gråta, eller kasta ägg på plågoandarnas föräldrars hus. Det finns nätter då jag vill ringa upp föräldrar till barn som gjort mig illa och skrika i luren att deras barn förstört ett annat barns liv. Men jag gör det inte, för innerst inne, innerst inne tackar jag min lyckliga stjärna att de gjorde allt detdär, jag är någonstans nästan tacksam över all olycka, över allt ont jag känt, för det har ju gjort mig till den jag är, och det finns ju bara en av mig, och den enda Emerentia, det är en himlans bra person, när andan faller på.

Så, oavsett hur det känns eller ser ut så tänker jag göra precis vad jag vill här, för det är min blogg, och min blogg är mitt land, ett länd där jag bestämmer och säger och gör precis som jag vill. Här kostar kollektivtrafiken ingenting alls och alla är glada nästan hela tiden. Välkommen då.

One thought on “MIN BLOGG- MITT LAND- ETT TAL TILL NATIONEN

Kommentera

