BOB HANSSON: VAR DET GUD ELLER EVOLUTIONEN SOM UPPFANN MORGONSTÅNDET?

Jag har ingen aning, men jag minns hur det pratades om just Morgonståndet när vi var mindre. Det var en sån konstig grejj, antagligen lika konstigt för killarna att vi fick bröst.

Men jag minns det likväl, jag minns inte vad vi sa om det, för det var säkert ingen som sa någonting om det till mig, men jag minns att vi fnissade lite.

Och så minns jag hur jag under mina prov i Naturkunskap satt längst bak med boken i knäet och bläddrade fram och tillbaka för att klara proven. Jag hade inget tillövers för Naturkunskap, det var ju så tråkigt.

Jag minns också hur jag fuskade en gång på Veckans Ord i engelska, jag kunde egentligen ordet, men jag vet att jag ahde stavat fel några gånger och jag ville så gärna ha alla rätt, så jag skrev ordet på baksidan av mitt schema som jag hade klistrat på bänken, när ordet kom skrev jag ner det, och sen lät jag armen, diskret, vika upp pappret genom att jag strök med armen över det.  Och så såg jag att jag hade rätt. Efter Veckans Ord kom Marguerite fram till mig, vek upp fliken på schemat och sa att hon skulle ta bort det där ordet från mina rätt. Jag hade ett fel på Veckans Ord den veckan.  Och jag har fortfarande svårt att stava probably.

Kommentera

