JAG OCH LAILA BAGGE HAR EN SAK GEMENSAMT TROR JAG

Det står en herrans massa om Laila Bagge i tidningarna just nu. Det står om att hon behåller sitt namn. Det kanske kan låta knepigt att hon behåller namnet som hennes förra make har. Jag hade kanske också reagerat, om det var två vanliga Svenssons som gifte sig, att det liksom blir konstigt. Att behålla sin förra makes namn när man gifter om sig.

När jag gifter mig hade jag nog velat ha ett gemensamt namn. Ett dubbelnamn kanske. Jag har ju redan ett dubbelnamn, så om jag skulle gifta mig med ett annat dubbelnamn hade jag ju fått ett dubbelt dubbelnamn. Det hade blivit konstigt som sjutton.

Men just när det kommer till Laila Bagge så handlar det ju om hennes varumärke, hon är ju Idol-Laila, eller Let’sDance-Laila men allra mest är hon ju Laila Bagge. Niklas Wahlgren är ju just Niklas Wahlgren och inget annat.

Jag är ju Emerentia Leifsdotter Lund för en herrans massa folk, alla mina 874 kompisar på Facebook bland andra, och i de bylines jag haft. Jag tänker nog inte ändra på det när jag gifter mig. Min kille kan få ta mitt namn tycker jag.

Kommentera

