SENTIMENTALA EMERENTIA

Ibland får man bra mornar, som när man vaknar bredvid någon man kanske gillar eller när någon man gillar skriver fina saker till en på facebook. Det där sista hände idag, det där andra har inte hänt på ett tag.

Jag har skrivit fina saker om Mathias också.

Det här tillexempel:

Trehundrasexton. Nu fnyser Pontus och undrar om jag blivit poetisk. Pontus ska hålla käften. Han har tjej nu. Alla har tjejer nu. Till och med Mathias har tjej. Mathias som kallas för Mutta har fått tjej. Stackars tjej som måste gå runt med en extra mutta 24-7. Jag avundas henne inte. Mathias lyfte upp mig när jag var som svagast. Han lät mig sova på hans soffa och han bar mig uppför trappan när Staffan kastat ut mig. När jag själv kastat ut mig. När jag var utkastad från mitt eget inre.

Kommentera

