SMSA IN DINA BRÖLLOPSBILDER

Jag tappade liksom luften igår, den bara gick ur mig, tårarna brann innanför ögonlocken och sen rann de ner från kinderna och lämnade prickar på kinderna i flera timmar. Jag grät när Malin ringde och sa att hon kunde komma förbi och när mamma och pappa pratade gemensamt i telefonen och när Disa kom hem till mig undrade hon vad som hänt och då brast det igen, jag grät och grät och grät. Sen sminkade jag mig en massa så att jag inte ville börja gråta igen och förstöra allt. Det är som när man borstar tänderna för att inte äta något mer godis. Fungerar toppen.

Jag ser på morgon-tv, för jag vaknade igen av att jag hade så ont i halsen att det inte gick att sova längre. Igår var jag på Tranan, vi sitter där så ofta nu att de ser förvånade ut när jag går hem tidigt. Och än mer förvånade när jag beställde alkohol.

I alla fall, det var skönt att vara på Tranan igår, trots att jag förlorade på flipper, för det var så skönt att skratta lite. Det var ingen bra dag igår annars. Det är ju så ibland. Att det inte fungerar. Att allt bara kör ihop sig, att världen liksom rasar lite och inte riktigt går att snicka ihop sådär lätt igen.

I alla fall, på Tranan mötte vi Emelie, egentligen skulle vi äta middag innan, men det blev så att vi fick äta nudlar hemma, det är en sån månad, en nudelmånad. Det blir så ibland.

Men det fanns små ljusglimtar under dagen, jag fick slutprojektet jag ville ha, jag fick en toppengrupp och jag pratade med Gabriella.

Och så fick jag peppande sms av Andreas och jag chattade med Herr Hallongren och han ställde precis rätt frågor som fick mig att förstå saker och och jag chattade med någon annan också som gjorde mig glad och jag såg en dokumentär som gjorde mig äcklad, och en intervju, med denhär personen, som fick mig att tänka att det finns värre saker i världen, och så tänkte jag på vad Mutta sa i helgen och då kunde jag le lite igen. Lite halvt, men ändå.

One thought on “SMSA IN DINA BRÖLLOPSBILDER

Kommentera

