I’VE GOT MY MIND SET ON YOU

Nu lyser solen in genom mitt fönster på kontoret, det känns så himlans skönt, men lite ensamt, Victoria kommer hit snart, fram tills dess skriver jag rent intervjun med Timo, han skiva släpps den 24 och tills dess ska intervjun ligga upp och puffa, åh, skivan är faktiskt bra. Det finns ett motsånd mot Timo hemma i Göteborg ibland, det sägs att han sålt ut sig, att han kommersialiserats och från att ha varit älskad bredvid Håkan står han ensam och hatas. Det tycker jag är synd. För Anatomy of Timo Räisänen är faktiskt himlans bra, det ska ni få höra den 30de på Nada. Det lovar jag.

I morse vaknade jag med en låt på hjärnan, men jag kom inte på vilken det var, så på vägen till kontoret visslade jag lite, och kom på vilken det var. I’ve got my min set on you. Så nu visslar jag lite mer här och hoppas att ingen bryr sig.  Det enda jobbiga är att jag inte hittar originalversionen, den gamla knastriga utan bara 80tals rena synthar som inte alls låter som jag vill ha det.

Annat roligt och fint nu är att Peter Morén skriver på svenska. Och pratar om ärligheten i det. Timo säger att det inte blir mindre ärligt för att han skriver på engelska. Jag kan bara skriva på svenska.

Nu ska jag försöka tända min skrivbordslampa, men jag hittar inte knappen…

Kommentera

