DET VAR VÄL SJÄLVA FASEN VAD ALLA ANDRA JOBBAR

Jag riktigt hör hur de knapprar på tangenterna alla andra på kontoret, trots att v sitter en bit ifrån. Herregud vad de skriver. Skriver och skriver. Jag hade också velat skriva så mycket. Så snabbt och så intensivt. Det gör jag inte. Jag funderar över saker. Saker jag lovat. Saker jag planerat och hur seriöst man ska ta förslag som man får när man är ute. Jag har en tendens att ta alla förslag och alla överrenskommelser för seriöst. Det leder ibland till dåliga saker. Och andra gånger till bra saker. Som att jag bakar när jag lovar det klockan kvart i tre på natten, för att jag ju lovat det. Eller som att jag kommer i matchande outfit, eller att jag går runt i en våtdräkt en hel kväll som ett vad. Eller att jag klättrar över en port och hoppar in på gården och sen klättrar tillbaka igen, bara för att någon sa att jag inte skulle våga. Axel har tydligen fotograferat vi tillfället. Jag vägrar att titta på bilden.

Men sen finns det ju dedär andra tillfällena. När jag är så himlans pepp och liksom säger saker, säger att jag ska göra saker. Som att flytta långt eller åka på semester veckan efter eller ja, gud vet vad. Eller när jag får för mig att stanna i Indien några veckor till eller när jag bestämmer mig för att starta byrå.

Och visst ska vi boka resa till Amsterdam?

Inga problem! Vi åker till Ungern och hälsar på!

Och ja, klart jag flyttar till Argentina, oavsett vad Sverige erbjuder mig. Ja, jag är seriös. Det lovar jag.

Vi gör dendär musikvideon de frågade om, det klarar vi!

Detdär grupparbetet, det gör vi väl i helgen?

Men Kajsa, visst ska vi starta byrå?

Ja, men herregud jag är jättesugen på att byta min fina lägenhet mot en femma som vi delar på, sju-åtta personer!

Jag älskar att spontant komma på knäppa saker. Eller planera saker. Jag planerar hela tiden. Jag har planerat nästan hela våren, och nästan hela sommaren, och nästan hela livet. Men det kommer inte bli så. Förut när jag träffade någon gjorde jag alltid en The Sims-familj åt oss, för att se hur det skulle gå. Att jag fortsatte vara tillsammans med Markus efter att vi brann inne i The Sims är ju ganska konstigt nu när jag tänker efter. Jag borde definitivt ha gett upp direkt när det hände.

Så, med detta sagt, här är det vi tar tag i idag:
Rensa datorn på skit
Jobba mappen
Ringa några samtal
Läsa Filter

Kommentera

