DÄRFÖR VILL VI HA KVINNOR FRÅN THAILAND

Alltså, jag är inte helt van vid att nattarbeta, jag är van vid att avra ute om nätterna. Vara ute. Inte jobba. Men ibland vill jag liksom vara stenseriös när jag seplar och kanske tänker jag också att det är bra att inte dricka så mycket. Och jag drack ju en hel del i tisdags, och det var ju bara tisdag, så då tänkte jag att jag skulle inte dricka så mycket igår eftersom det bara var tisdag. Så det jag vill berätta med dessa hemska rader är alltså att jag igår sparade alla mina ölbiljetter och istället drack vatten. Det visade sig vara smart för Annelie som äger Debaser var där o jag mig beröm för mina låtval och jag säger då det, att jag hade inte velat vara i nivå med tisdagen.

Alltså, jag är inte helt van vid att nattarbeta, jag är van vid att avra ute om nätterna. Vara ute. Inte jobba. Men ibland vill jag liksom vara stenseriös när jag seplar och kanske tänker jag också att det är bra att inte dricka så mycket. Och jag drack ju en hel del i tisdags, och det var ju bara tisdag, så då tänkte jag att jag skulle inte dricka så mycket igår eftersom det bara var tisdag. Så det jag vill berätta med dessa hemska rader är alltså att jag igår sparade alla mina ölbiljetter och istället drack vatten. Det visade sig vara smart för Annelie som äger Debaser var där o jag mig beröm för mina låtval och jag säger då det, att jag hade inte velat vara i nivå med tisdagen.

I alla fall. Nu till rubriken. Jag vandrade alltså hem med min cykel i natten igår. Och då var den där i mitt ansikte. Löpsedeln om kärleksbanden mellan Sverige-Thailand. Alltså 4real. Jag har aldrig varit i Thailand. Jag har varit på en massa andra ställen i Asien. Men aldrig Thailand. Men jag vet en massa som är gifta med thailändskor. Och jag har ofta undrat. Speciellt när jag sett dem jag inte är bekant med hur det faktiskt kommer sig egentligen. Det är många på landet som har thailänska fruar. De kommer och ska plocka jordgubbar av mig och jag står där i bredbrättad hatt och klänning och ler i gummistövlar och spär på en myt om ett romantiskt liv på landet för de som vill och i vanliga fall bor i stan. Och sen kommer grannarna och deras thailändska fruar.

Det sorgliga med denhär solskenshistorien är ju att jag tycker att det är fantastiskt vackert med gränsöverskridande kärlek. Himlans fint till och med. Men till det sorgliga då. Jag hade inte en chans att köpa aftonbladet som hade scoopet. För alla affärer var stängda. Sak jag önskar mig: dygnetruntöppetbutik på Folkungagatan.

Kommentera

