ATT FÖRFÖRA MED EN TEXT

För de som skriver, jag vet inte om jag ska skriva för oss som skriver, jag gör det inte, för jag bloggar. Jag skriver inte. Men nu ser jag på Babel. Bob är med. Han som leder Babel är lite lik min lärare Gottfried Gemzell. Gottfried gav mig en Döda Poeters Sällskap-lik upplevelse förra våren. Och fick mig kanske att hellre vilja läsa något mer spännande än copywriting.

Jag ska skriva lite mer nu. Jag har påbörjat en hel hop stycken i huvudet, men inte skrivit ner dem. När jag avr tillsammans med Vampyren skrev jag jätttemycket. Det var som om att jag gjorde det för att väga upp mot hans muciserande. Nu har jag ingenting att väga upp emot.

Men till rubriken, att förföra med en text. Hur gör man? En gång fick jag en text av Vampyren, han grät lite när han spelade den, nu är det en låt, som han gjorde om lite, först blev jag bestört, för den var inte alls som när han först skrev den, men sen tänkte jag att det ju inte är så konstigt kanske, för han är ju med någon annan nu. Någon jag hoppas är svindlande vacker och fin och omtänksam. I alla fall. Jag skrev texter till honom och jag illustrerade saker han sagt och slog in. Men det tog liksom aldrig riktigt tror jag nog i efterhand.

Nu skriver jag om blixtförälskelser och blickar på Riche i en blogg istället. Som att det vore så mycket bättre.

Kommentera

