DEN DIGITALA NÄRVARON TAR DÖD PÅ MIG

Det finns en massa saker man ska klara av varje dag, gå upp, borsta tänderna, innan det äta frukost, efter det koka kaffe att ha i termosmuggen och sen bara fortsätter det så, man ska hinna i tid, komma på bussen, vara trevlig, jobba som man ska, inte glida iväg och ja, allt sånt som alla kämpar med varje dag.

Sen finns det en hel massa saker som kommer därtill. Som att uppdatera sin twitter, eller skriva i bloggen, chatta på facebook, läsa några bloggar, kolla på artiklarna på Newsmill, ja allt sånt som gör att ni nu kanske tänker >men Emerentia, du behöver inte göra det, det är bara att sluta<, det är faktiskt inte det känner jag. Evelina och jag pratar ofta om vår bloggångest, om hur vi vill skriva något roligt och hur vi vill få kommentarer, hur vi vill att de som faktiskt läser ska göra det och tycka att det var värt det. Och sen Twitter då, ja, det kanske man kan skita i men när jag ser alla andras roliga uppdateringar vill jag ju vara likadan. Jag vill också vara roligt och finurlig och få folk att dra på munnen.

Varje dag slås jag av någon slags virtuell prestationsångest. Jag vill vara överallt och hela tiden. Det är jag inte. Det är ju så väldans svårt. Speciellt när man vill hinna med andra saker, som fotbollsträningar och kalas och att skriva andra saker.

Så för att ha ännu en sak att uppdatera på nätet fixade jag min CARGO igår.

Kommentera

