DET DÄR MED IRONIN

Henrik Schyffert! Ring mig! Jag skulle behöva en lektion i ironi. Pronto!!!!!!

Jag har så fruktansvärt svårt att förstå mig på ironi. Det är liksom inte alls så bra att inte göra det. Typ som när jag i fredags skulle spela på Debaser och Jonas kommenterade att det med ”gud så trevligt, men jag kan inte komma” då var Jonas tydligen ironisk.

Men efter lite eftertanke har jag nu kommit fram till problemets grund. Varför jag inte förstår mig på ironi har sin grund i barndomen faktiskt. När jag var liten, eller mindre rättare sagt, var alla väldigt ofta ironiska, eller de var inte ironiska, men de sa att de var det, för då kunde man ju säga vad som helst, typ som ”gu va tjock du är” eller ”oj vilken snyyyyygg tröja” de menade ju det inte egentligen, utan bara sa det för att säga det. Eller så menade man det men sa att man var ironisk.

Nu vet ni det, och Jonas, snälla sluta vara ironisk.

Kommentera

