TA MIG TILLBAKA TILL 2008

jag minns det som att det var igår, trots att det inte var det. men det var sommar och det var i göteborg och jag ville inte alls flytta till stockholm, trots att jag började bli förälskad. det var kvavt i luften, nästan lite regnigt och där stod jag, med erik och med henrik och med anders. broder daniel gjorde sin allra sista spelning och jag tittade på de små flickorna längst fram som grät. det kändes i mig då, att jag kommit så långt från där jag var från början. jag undrade hur jag lyckades göra det. ta mig en så lång väg. och hur jag överlevde. jag ser på broder daniel dokumentären och längtar hem. jag vill hem. hem med det samma. lägga mig i min barndomssäng och bara sova. glömma lite och tänka på hur det varit.
Kommentera

