ETT LITET HEJ TILL

Jag tänkte fortsätta försöka hålla kvar er som kommer från Sandra, så att ni slipper kastas in i mina konstiga skriverier om New York och Arvidar och Felipisar.

I vanliga fall bor jag alltså i Stockholm, på Söder, i en ganska stor etta som jag älskar över allt annat på jorden, den har en balkong med såntdära fuskgräs på så att jag kan låtsats att jag är ute på landet egentligen, trots att det är mitt i stan. Jag går min sista månad på Berghs nu, jag ska bli copywriter. De senaste dagarna har jag drabbats av en backlash, men jag tror att det kommer tillbaka. Jag älskar att komma på nya saker. På riktigt. Hemma har jag också mina favorit saker. Jag har väldigt många saker faktiskt, jag har ett helt vindförråd också, fullt med saker. En gång råkade jag låsa in nycklarna till förrådet i förrådet. Då fick jag tillverka en mojäng för att dra ut dem. Den mojängen tillverkade jag av: en galge, en sopkvast, lite tejp och en klädrulle. Klädrullen använde jag mest för att få mojängen att se lite rolig ut.
Så, jag då alltså, jag är 22, ganska snart 23, det gör mig stressad. Det gör så att jag börjar oroa mig: borde jag inte ha barn snart? borde jag inte ha pluggat klart snart? borde jag inte vara överlycklig snart? borde?borde?borde? Så istället för att oroa mig sisådära jättemycket gör jag andra saker. Som att spela fotboll. Mitt korpenlag heter FC Afrika och vi ligger i en division väldigt långt ner. Nu kanske ni tänker att jag måste vara den enda vita tjejen i det laget, men icke sa Nicke. Vi är alla vita medelsvenssontjejer.
Mer då? Jo, jag har några vänner som jag gillar, och några som jag inte gillar, just nu är jag mest i skolan, så då får man prioritera lite annorlunda. Men det leder också till bra saker, som att man hittar kompisar. I skolan har jag hittat Felipe och Arvid. Och några andra. På annat håll har jag Malin, och Evelina, och Jonas och Britta och ett gäng andra. Alexander. Ni kan titta bakåt om ni vill veta mer om mina vänner, jag skriver ganska mycket om dem. Hanna tillexempel. Henne skriver jag en massa om, det är mest för att jag gillar henne så mycket, men samtidigt skäms lite för att jag gör det, för vi har inte känt varann så länge. Jag tänker ofta >kan du verkligen gilla henne så mycket? ni känner varann knappt!<, men oftast så struntar jag i det och bara kör på. Hanna bor i San Fransico nu. Hon har en blogg.
Annars då? Jag hatar byxor. Jag har nästan aldrig byxor. Idag har jag byxor. Det känns konstigt. Men jag har det. I alla fall. Oftast har jag klänning.
En gång var jag kär, jättejättejättekär. Han var så fin och hade ett födelsemärke i ansiktet. Det tyckte jag väldans mycket om. Jag tycker fortfarande om honom, men jag har slutat fantisera om att han ska ångra sig och sitta i min farstu mitt i natten. Man kanske skulle kunna säga att jag kommit över honom.
Jag föddes i Göteborg. Jag gillar Göteborg, men Göran, som är en av mina finaste vänner, beskrev det bra. Jag växte ur Göteborg. Han tyckte aldrig att min flytt var konstig.
Jag samlar på kontaktannonser, jag älskar att läsa dem på söndagsmornarna. Jag älskar söndagsmornarna. Förra söndagen var helt fantastisk faktiskt.
Det är allt jag orkar skriva just nu. Ni kan få några bilder på mig och på annat som jag gillar.

Dethär är min profilbild på Facebook, det är många som gillar den bilden, mest killar, jag tror att det beror på att jag ligger i en säng. I herrskjorta. Och knästrumpor. Jag har glasögon på riktigt. Men jag ser utan också.

Här en en bild från ett kalas jag hade. Jag älskar att ha fest. Det är det roligaste jag vet.

Och här är från skolavslutningen. Jag sitter bredvid Elsa. Och Hampus står bredvid mig. Vi är och sjunger kareoke.

Dethär är Malin, vi brukar lösa korsord.

Och här är hos Rachel. Jag gillar det fotot. Det är tagit med en Olympuskamera jag köpte för 20kronor på loppis.

Berätta nåt om er själva vetja!

2 thoughts on “ETT LITET HEJ TILL

  1. Hej! Jag är jättegammal (31) med en utbildning i social arbete som känns så fel att jag dör inombords när jag ska gå till jobbet. På sistone har jag börjat fundera på att börja om; jag vill börja om och försöka bli copywriter. Därför blev jag glad när jag hittade till din blogg! Här stannar jag och lär mig lite!

  2. hej em // du glömde nämna att du tycker om att läsa mannen som kunde tala med fittor så då gör jag det för dig och alla andra nu istället, och så passar jag på att nämna att han precis har vaknat ur sin dvala så passa på //

Kommentera

