NU KAN DU FÅ MIG SÅ LÄTT

Åh det räcker liksom med en blick eller ett leende eller ett sms som frågar om jag kommit hem säkert. Sen är jag fast. Fast som ett tuggummi under en sko med lite för perfekta räfflor.

Det sägs att jakten är det roliga i det hela. Och så sägs det att man blir attraktivare om man inte är så på. Spelet brukar man ju kalla det. Jag hatar spelet. Jag hatar spelet för att jag är så dålig på det.

Jag tänker att jag kanske borde skriva en kontaktannons, eller i alla fall förvarna.

Hej, jag smsar för mycket, och jag sitter gärna och tittar på dina händers rörelsemönster i flera timmar. Ja jag vill prata om vad våra barn ska heta och jag kan låta sur om du inte vill träffas. Ibland kanske jag bara försvinner och sen dyker jag plötsligt upp igen och vill inget annat än att vara med dig. Jag skickar sms på fyllan som egentligen inte borde skickas och om du tar i mig på ett visst sätt kommer jag ta det som att du vill vara med mig resten av livet. Ibland förhastar jag saker och säger att jag kanske tycker om dig, eller längtar eller saknar obönhörligt. Ibland stämmer det. Och ibland gör jag det bara för att jag inte vet hur jag ska skriva. Och för att jag skulle bli glad om du skrev så till mig.

3 thoughts on “NU KAN DU FÅ MIG SÅ LÄTT

  1. och precis så är jag också. du satte verkligen ord på det. hatar verkligen det där som kallas spelet och har aldrig förstått mig på varför man ska låtsas vara någon annan och inte höra av sig när man egentligen vill.

  2. Min kontaktannons skulle också se ut så.
    Men jag vet inte den skulle passa in bland alla.

    ”Jag är en 32årig man som älskar barn och familjeliv, rök och spritfri och gillar långa promenader i skogen. Svar till: Du och jag i månskenet”

Kommentera

