MAMMA, PAPPA, BARN

Åh snart kommer mina föräldrar! De kommer tycka att jag har det lite stökigt och så komemr de fråga underliga frågor som hur jag står ut med att inte putsa fönstren, elelr varför jag inte lagat min cello än. Och så kommer jag svara lite svävande att jag haft så mycket att göra. Och så kommer de fråga om jag har träffat någon. Då kommer jag svara bestämt att det har jag inte. För det har jag nog inte. Eller klart jag har träffat någon. Jag träffade till exempel någon på bussen igår. Och idag i trapphuset träffade jag en liten kvinna. Man träffar mycket folk när man bor i Stockholm, långt många fler än när man bor i ett hus ute på landet.

Dagen till ära var jag och hämtade ut mina sista mediciner, det blir mycket piller och inhalatorer det närmsta, men det är nog för det bättre, det är ju meningen att jag ska bli frisk nu.

Kommentera

