REAL PEOPLE – REAL FEELINGS

Jag ser på Almost Famous. Jag tycker om den. Det får en liksom att tycka att det finns lite fint i världen. Och så tänker jag på någon som jag känner som ser ut som hela bandet i en och samma person.

Ikväll såg jag Sex & the City med Hedvig. Jag har aldrig skrattat så mycket. Det var fruktansvärt roligt. Sämre var att mina solglasögon hamnade i någon annans ägo när vi var på bion. Inte alls så roligt.

En gång, för flera år sedan var jag förälskad i en kille som heter Jakob. Vi träffas inte så ofta längre, men då pratade vi mest hela tiden. Vi skrev långa mail om hur mycket vi tyckte om varandra och jag slås fortfarande ibland av vilken djup 15, 16åring jag var. En gång skrev jag att jag hoppades att vi någon gång skulle ses i framtiden.
Så här skrev jag.
Någon gång kanske du träffar någon i mataffären, hon frågar dig hur du har det och du svarar bra, du säger att det är din son som springer runt fötterna, ni skrattar, och när du kommer ut från affären säger du att det var en gammal vän. Jag hoppas att jag kommer vara den vännen, eller så kanske det är jag som frågar dig om du kom ihåg att köpa toalettpapper när du kommer hem.

Herregud tänker jag nu, vad jag var djup och deprimerad. Vilken typisk 15 åring jag var. Nu är jag snart 23 och precis likadan.

One thought on “REAL PEOPLE – REAL FEELINGS

Kommentera

