OM JAG TOG STUDENTEN

Det är så många som klagar på studenterna på stan, man ursäktar sig på kontor för ljudvolymen och det är jobbigt för man blir ölblöt av alla som sprutar med 3:5or på gatorna, men det känns ju ändå lite roligt, eller ibland kan jag tänka att det är roligt men ångra mig snart. Men samtidigt så är det ju ändå så att det var roligt på detdär flaket, trots att vi inte sprutade öl eller badade i en fontän 2006.

Om jag hade tagit studenten idag, vilka låtar hade jag spelat då? Vilken hit hade bytt ut HejHej Monica (jämte Känn ingen sorg för mig Göteborg) som var den största hitten på mitt flak?

1. Robyn- Dancing on My Own
2. Justin Bieber- Baby
3. Oskar Linnros – Från och med du
4. Familjen- It began in Hässleholm
5. Juvelen- All time high
6. Monty- En till himmel
7. Familjen- När planeterna stannat
8. Jonathan Johansson – En hand i himmelen
9. Lorentz & M. Sakarias- Stockholm Serenad
10. Håkan Hellström- Känn ingen sorg för mig Göteborg

Ja, Håkan är fortfarande ohotad när det kommer till att tacka och skratta och gråta och glädjas. Det blir inte med eufori än så. Och det finns inte mer Gbg-nostalgia än just det. Introt sprider en doft av Vasa-allén efter en kväll på Nef, när vi prommenerar hem från efterfesten räknar vi kondomer och stringtrosor i allén och skrattar åt det bästa fyndet, i Betlehemkyrkans entré.

Idag gratulerar jag inga studenter, men glädjen från igår kom mest av att Hanna fått fast jobb på Goodby i SanFran!!!!!!!!!
Jag älskar det av hela mitt hjärta men kan inte sluta längta tills att hon kommer hit i juli.

3 thoughts on “OM JAG TOG STUDENTEN

  1. Jag förstår framförallt inte vad de är så jublande glada för…stanna kvar på gymnasiet, rita och spela instrument så länge ni kan för fan. För nu är det kört.

  2. Hej! Jag efterlyser ett inlägg om att bli (och vara) copywriter! Tips, råd, varningar och annat viktigt mottages tacksamt!

Kommentera

