SÅN ÄR JAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det har gått ganska lång tid sen jag gick på gymnasiet, det har gått ännu längre tid sen jag gick i högstadiet och helt hemskt lång tid sen jag gick i lågstadiet. Men ändå ligger det väldigt nära. Precis hela tiden ligger det nära. Det får det göra kan jag känna. Det är helt okej. Så länge det inte stör. Och hur vet jag när det inte stör? För stör, det gör det ju någonstans. Det stör för jag vet att jag tänker på det. Jag vet att när jag blir nervös biter mig i läppen eller låter handen dölja munnen. För en gång fick jag höra att mina läppar var helt fruktansvärt feta och inte passade in i ansiktet. Och jag vet att jag måste säga allt tre gånger i huvudet innan jag säger det högt när jag är i ett klassrum. Och jag vet att jag är livrädd för skolor. Det kommer liksom med farten. Eller det kom med skolåren.

Men det senaste har jag tänkt. Det började egentligen för något år sen. När Vampyren sa att han ville se mina vingar utvecklas. Att han ville se mig våga. Då bestämde jag mig på något sätt. Att bara köra. Då kunde inte livet bli bättre, och inte heller sämre kände jag. Så jag körde. Och jag kör. Och det blir som det blir.

Det blir som så att man skriver en Anställnings-sång och skickar ut. Och får höra att man bränt alla broar. Den kvällen efteråt. Jag trodde jag skulle dö. Jag ville dö. För det sista jag ville göra var att ha bränt broar. Men så kände jag. ATTVADIHELVETE. Om de inte tycker om det, tycker de inte om mig. För jag är sån. Jag skriver rimsånger. Jag har Jesusbilder på väggen, trots att jag inte är kristen, jag skriver mail mitt i natten när jag inte är full om hur jag känner. Jag tänker mig inte så noga för utan jag säger som jag känner och smsar som jag känner och mailar som jag känner. Och ibland ångrar jag mig. Men då kanske det är okej, för det är ju jag.

Sån är jag.

One thought on “SÅN ÄR JAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

