VARUMÄRKESKONTROLL

Varumärken är vi allihopa, allihopa, allihopa, eller? Jonas sa i alla fall en gång för någon månad sen att det ju är enkelt att köpa ”paketet Emerentia”. Idag är det svårt att se att någon skulle vilja köpa mig. Fick en chock när jag mötte Andreas på ICA plus att min egen privata stalker Idol-Danny var på ICA med, och han Victor från Felix-reklamen. I alla fall. Jag har så in i helskotta tråkigt. Så jag gör en såndär lista.

KLÄDER
Skor: Superplatåerna från Sonia Rykiel för HM
Sneakers: Vita höga Converse och låga röda.
Jeans: Jag har bara två par jeans, som jag inte alls använder. Men de är båda från Whyred.
T-shirt: Använder knappt tshirts heller. Men jag sover i en med I ❤ NY
Underkläder: Lindex

ACCESSOARER
Väska: En tygkasse från Brooklyn Superhero Supply
Plånbok: Colonge
Solglasögon: Ralph Lauren och dedär RayBansen som någon lyckades få med sig från bion på Söder.
Klocka: Tritoni, det är tydligen Triwa innan det blev Triwa och superpoppis.
Smycken: Ett guldhjärta jag fick när jag föddes med två bitmärken i och en ring fylld med en massa diamanter jag fått av min pappa i julklapp.

TEKNIK
Tv: DiBoss
Mobiltelefon: iPhone.
Mp3: iPhone
Dator: MacBook

BADRUM
Tandkräm: Pepsodent, men tydligen oftast Stomatol med tanke på mina rabattkuponger på ICA.
Schampo/balsam: Cien från Lidl
Tvål: Burberry
Parfym: Miss Dior
Vitamin: Ingen som helst. En apelsin då och då.
Huvudvärkstablett: Ipren

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: ICA som bara smakar vatten.
Vin: Vitt eller rosé, men gud märken har jag ingen koll på alls. Borde man det?
Drink: VodkaTonic
Bröd: Knäckebröd
Glass: Piggelin
Godis: Lakrits

HEMMA
Säng: Ikea.
Lakan: Tunna sommarlakan jag köpt på 2nd hand
Espressomaskin: Ingen alls
Kylskåp: Gorenje 60tals bubbligt

ÖVRIGT
Frisörsalong: Mammas sax
Bank: SEB
Dagstidning: DN
Magasin: Filter, Sonic och någon krysstidning.

Gud förlåt mig lite för dethär jäkla formuläret alltså. Inte alls speciellt roligt. Men jag har som sagt tråkigt. Vill ni läsa något annat får ni väl säga till eller nåt.

Kommentera

