DET ÄR BARA REGN HOS MIG

Det har regnat i Göteborg, det luktade blöt asfalt i Örgryte igår, och på vägen ner till spårvagnen blev jag så blöt att jag borde tagit med mig ett ombyte. Jag tog femman till Valand och tänkte att, tänk om jag skulle bo här, då skulle jag vilja tillbaka till Majorna. Så tog jag trean till Järntorget och mötte Evelina, vi beställde the på Cigarren och så kom Peter och sen kom Adam. Vi pratade om vad vi skulle kalla våra barns kön. Det kändes konstigt, det signalerar så mycket. Mus, mutta, kissen, fitta, snippa. Det kan ju liksom vara bra att veta tänkte vi. Peter insisterade på att det var något vi kunde lägga på framtiden. Istället gick vi och hyrde film, men den var så dålig att jag inte ens minns vad den hette. Sen mötte vi Mattias på busshållplatsen och sen åkte vi hem. Göteborg är så tyst om nätterna. Och utanför på gatan hör man bara mammor som pratar med sina barn och några hundar som skäller. Och så ringer väckarklockorna flera gånger om för att det egentligen borde vara sommarlov och inga måsten i världen borde finnas. Men de gör de ju. Som att man ska på bröllop i helgen och måste hem.

DN på stan påminde Emelie och mig om vår spelning på Nada 20/7, det kommer bli roligt tror jag. Vi dansar hela natten och sjunger med i sommarlåtarna. Jag undrar vad hon skulle säga om jag bara skulle spela sommarplågor.

Kommentera

