DET ÄR SÅ DET SKA VA’, EN UNDERBAR DA’!

Igår gifte sig Tove och Erik. Vi åkte till Hälsingland tog in på ett vandrar hem, bytte om och åkte till Toves sommarställe. Det var så fint att jag blev helt tagen. Magnus och jag packade tygväskorna fulla med skivor och kameror och sen drack vi mousserade rosé och allt var sådär fint att man blir avundsjuk. Alla höll så fina tal och Tove sa så fina saker och alla pussades och alla dansade hela natten och vi badade i sjön och håret luktade dy och vi spelade gitarr och vi sjöng med i låtar vi inte lyssnat på på flera år och allt var bara så himlans fin att det inte gör något att jag glömde min bikini.

Tove och Erik fick en låt av några av Eriks kompisar. Det gick så, precis som rubriken, det är så det ska va’, en underbar da’.

När vi skulle åka hem gick bilen sönder och vi fick stå och vänta ett bra tag. Vi skrattade så vi fick ont i magen och sen somnade jag bak i bilen i Marcus sovsäck. Den sov jag i sen också, jag älskar att sova i sovsäck, och han fick mina lakan och jag tog överslafen. Jag gillar våningssängar också, känns som att man är på kollo.

Kommentera

