SAKER JAG GÖR NÄR JAG INTE GÖR NÅGONTING ALLS EGENTLIGEN

Jag funderar lite över om du ens fnissade för att du kanskekanskekanskekanske gillade mig. Eller om du bara gjorde det av ångest.
Jag ringer Hanna men hon svarar inte.
Jag smsar Alex men han svarar inte. Jag ringer honom och han pratar om andra saker än jag är intresserad av.
Jag ångrar det jag gjort. Och jag ångrar att jag inte gjort det jag inte gjort.

Sen gör jag andra saker också, som att frysa in vatten i PETflaskor, eller tugga på grässtrån, eller inte göra någonting som egentligen är något. Som att finurla på varför jag är så fixerad vid händer.

Gud jag måste sluta drömma. Jag måste återgå till att vara den realistiska, smarta Emerentia. Hon som värdesätter saker. Riktiga saker. Hon som inte kallar sig för Martha när livet blir svårt eller som ljuger om sin ålder. Jag måste sluta dra ut hårstrån på benen med pincett. Så ska jag köpa ost till Hanna också. Det är viktigt. Vi kanske kan göra en liten ostinsamling. Om alla köper en liten bit ost kommer det bli toppen. Ni kan skicka den till Folkungagatan 114.  Tack på förhand. Hanna hälsar.

Kommentera

