HAGA-TAXAS, CYKEL-OLLE OCH EN HERRANS MASSA REGN

Jag chattar igen. Jag gör knappt något annat. Jo skriver. Skriver gör jag hela dagarna. Texter om barnleksaker och om riddare och prinsessor. Om tigrar och nallar. Vad jag egentligen gör vet jag inte. Jag har löst två korsord ute på min lilla altan under en markisväv när regnet öste ner och jag har dinglat med mina stövelbeklädda fötter över verandaräcket på stora huset. Det är ungefär allt. Nu hjälper Marcus mig hitta info om gamla original i Göteborg. Haga-Texas och Cykel-Olle och han som promenerar med teaterrösten. Kanske att det är dags att gå ner och bada en stund. Det vore ju något. Imorgon kommer pappa och Wille och Jonas. Det ska bli skönt.

One thought on “HAGA-TAXAS, CYKEL-OLLE OCH EN HERRANS MASSA REGN

  1. Mannen med teaterrösten heter Gunnar.

    Ska du inte skriva om Margareta också? Henne kände jag. Baglady som bodde i en rhododendronbuske bredvid Hagakyrkan. Vi gick till kyrkan ibland tillsammans, och fikade på baptisternas fik.

Kommentera

