SAGAN OM BAKHUVUDET

Idag sa det tjopp, så låg jag i gräset och kunde knappt resa mig. Pallen jag satt på föll ihop (inte av det enorma trycket av min kroppshydda, utan på grund av att det var en fällpall) rumpan slog i marken, men bakhuvudet då? Varti det slog? Jo, i en stålbalk. Tjoff! Så nu sitter jag här, och har lite ont. Eller ganska mycket. Jag har sovit lite, och jobbat en del. Mamma och pappa löser korsord inomhus och jag sitter på deras veranda. Jag chattar med Magnus och Madde samtidigt, mulittask så att säga. Mamma undrar säkert vad multi-task är. Jag förklarar att task inte betyder samma sak som det gjorde förr. Task på danska betyder portmonnä. Det är ett fint ord. Portmonnä- P-O-R-T-MO-N-N-Ä.

Andra fina saker? jag har kommit på vad min kommande dotter ska heta, om jag får en sån, men vad det är tänker jag inte säga för det har jag bara sagt till två styckna än och det får vara en litenliten hemlighet. Och så har jag världens finast vän. Azra heter hon och hennes namn betyder dödens ängel, men egentligen borde det betyda något i stil med hjärta av guld, för det har hon, ska ni veta.

Annars så jobbar jag på gården och inte en enda gång idag blev jag kallad för tant. Martin pikade mig för mitt långsamma körkort dock och Sofia körde skåpet till Skärhamn och vi lastade grönsaker. En ganska vanlig dag på landet alltså.

Kommentera

