ETT TAL TILL MIN KOMPIS BRÖLLOP

Ett tal till min systers bröllop är en bok jag läst några gånger faktiskt. Det är en bok om ett liv jag aldrig vill ha.
Men igår löste sig något som legat i min mage och grott, något jag varit lite orolig över. Och så pratade vi. Vi pratade om hur allt blev som det blev. Och hur bra det var nu. Då sa jag att jag kommer hålla ett tal på ett bröllop, och det kanske är att ta ut någonting i förväg, men det spelar ingen roll för jag hoppas att det blir så, inte nu, men kanske sen. Nu skriver jag det talet, sen ska jag lägga det i ett kuvert och sprätta upp det när dagen kommer. Så kan vi alla gråta lite tillsammans.

Kommentera

