NÄR DET INTE GÅR ATT SLUTA TÄNKA

Då får man göra så gott det går ändå. Ibland tänker jag alldeles för mycket. På saker som egentligen är helt ointressanta. Som hur dinosaurie-bäbisar låter. Eller hur mycket detdär mörka hårsvallet gjorde en morgon, eller två när det var varmt och sol på morgonen. Eller hur glad jag var att glassplittret den kvällen inte satte sig i mina fötter. Eller på att jag måste laga stolen i köket innan någon gör sönder den på riktigt.

Men just idag tänker jag på vad jag skulle sommarprata om. Så tänker jag, pappa, vad skulle du sommarprata om ifall du fick? Hade du pratat om mamma, och Wille, och mig, eller hade du pratat om evighetsprojekten, dina hus?

Och så tänker jag lite på någon jag tänkt på ganska länge men som jag inte förstår mig på alltid. Det får man göra ibland. Så länge man inte virar in sig alldeles för mycket i tankar. Det är aldrig bra.

Åter till ämnet: vad skulle jag sommarprata om?

Kommentera

