VILL DU VARA MED I PARADISE HOTEL?

Jag har precis skickat in min ansökan. Jocke tycker att det är bedrövligt, och jag skrattar lite åt det. Jag lovar att berätta om ett spektakulärt hångel jag en gång var med om ifall han hjälper mig att välja bilder till ansökan. Det gör han. Det gör mig glad, och jag hinner inte ens berätta om detdär gamla hånglet.

Jag läser igenom min gamla blogg och fnittrar åt hur jag lät, men jag slås också av hur lycklig jag verkade vara över att få skriva ”min pojkvän” eller ”min kille” i varannan mening. Jag måste ha älskat honom tänker jag för mig själv. Och så minns jag att jag verkligen gjorde det.

Igår köpte jag och läste ut Skynda att älska, och jag skrev ett brev till Alex Schulman innan jag började läsa den, för att han berört mig, det kändes hemskt, men sant, jag kände mig tvungen, för jag skriver inte längre för mig själv, jag skriver för andra, jag skriver för dig, för er som läser det här, jag skriver för kärleken, och för hjärnan. Förr att må bra och för att ha något att göra. För att känna mig mindre ensam. Jag måste skriva för att överleva. Nu blev jag lite sugen på att skriva om skrivandet igen. Jag kanske ska göra det. Skriva om att skriva. Det får bli nästa gång. Nu ska jag posta min sista del i Paradise Hotel ansökan.

Kommentera

