TACK SÅ STJÄRTLIGT

För uppmärksamheten.

Idag hände något roligt, jag var ensam hemma, det är en lyx nu när jag har delat tomt med mina föräldrar i snart tre månader. Det var bara jag och hundarna här idag, så jag passade på, jag solade, gick till stranden, läste ur böckerna jag lånat, pratade med Josephines pojkvän i 45 minuter om skolan och ingenting alls.

Sen bestämde jag mig för att duscha, för det gör man inte så ofta på landet eftersom man badar titt som tätt, så då gjorde jag det. Och sen gick jag ut på verandan och såg att grinden där var öppen och att en av hundarna var på gården. Jag funderade i tre sekunder över hur jag kunnat glömma grinden. Då såg jag träskorna. Det var min gudfars, jag kallar honom så efter att han utnämnt sig själv till det på midsommarafton, han sa jaha, är det du som duschat, jag trodde det var Leif och funderade på att skrämma honom i duschen. Jag kände en stor lättnad över att inte ha blivit skrämd.

Imorgon packar jag väskan och ska åka och spela lite tennis. Jag har inte spelat tennis på flera år, men jag värmde upp med lite badminton idag och det ska säkert gå bra tänker jag, och Mary säger att det är väldans flott med tennis och att det kommer bli finfint. Jag ska även till systemet och handla mat. Sånt man inte gör så ofta.

Nytt för i år är att jag inte ska på Way out West, det känns skönt, men lite konstigt, och det hugger lite i bröstet, för jag har inte varit utan festival på flera år. Men så tänker jag på äventyret och på hur spännande min höst säkert kommer bli. Och då spaler några konserter inte så stor roll.

Kommentera

