SIN EGEN LYCKAS SMED

hej hallå, jag har så tråkigt att jag inte vet vad. Jag drömmer om Way out West, men tänker att nattbad är bättre och allt sånt. Så, som bot på min tristess kommer här en enkät.
hur gammal är du?
23 jordsnurr/somrar/år
hur lång är du? 166 cm, det står 167 i passet, men det känns som att ta i…
stjärntecken? kräfta
hur bor du? ett litet hus på landet utan toalett men med ett litet kök och en stor säng.
är det din bästa bostadssituation någonsin? på ett sätt, ja gud ja, för det är så fint och vinbärsbusken är så stor och allt sånt. Men det är ju lite ensamt ibland.
arbetar du? nja, jag skriver
ville du jobba med det när du var liten? jag ville bli flygvärdinna, men ångrade mig när jag kanske var 13 och spydde en hel resa från Indien till Sverige.
är du nöjd med ditt liv? ja, så det så
hur långt är ditt längsta förhållande? hela gymnasiet, men det riktigaste och viktigaste var inte alls lika långt, det är nog andra saker än tid som räknas i kärlek tror jag
har du bott utomlands? nja, nästan, och på väg igen.
har du en fin familj? fin som snus
vad är det knasigaste jobb du haft? jag har knappt jobbat, men jag har jobbat på en gård. och så har jag, nej, det var nog det enda.
gillar du att resa? ja
favoritstad? Warzava! Mumbai tror jag nog. Kanske New York, men det känns ju så alldagligt.
nästa resa? Marstrand
intressen? egentligen inga alls, eller det beror kanske på hur man ser det, för jag tycker om bibliotek, och att läsa och att skriva
religion? jag är inte ens medlem i svenska kyrkan
ämne i gymnasiet där du fick högst respektive lägst betyg? MVG som jag är stoltast över: filosofi och det enda lilla tråkiga G:et: 2a världskriget i film och litteratur.
vad använder du för smink? någon billig skit
vad gör du regelbundet för ditt utseende? klipper naglarna, och håret
vem ringer du om du är ledsen? jag har tänkt lite på det, och det förändras ju, speciellt när man vips! inte har någon kille, så jag ringer nog oftast Alexander faktiskt. Och Malin och pappa.
vem kommer snabbast över om du är ledsen? Malin är där på en sekund och Andreas kommer när jag är sjuk.
vad gör dig glad? roliga historier
vem är du mest lik i din familj? till utseendet: mamma när hon var 23. till sättet: pappa hela livet
vad köper du oftast till dig själv? vin.
till hemmet? småpryttlar på loppis.
favoritdetalj hemma? den rosa Carl Malmsteen soffan jag fick i julklapp och kaninlampan jag också fick i julklapp och min lilla figurlampa jag köpte på loppis för 50 kronor.
vad är ditt nästa mål i livet? skaffa ett jobb, släppa en skiva, skriva en bok, frosta av frysen, gå på månen.
vad är du mest stolt över om dig själv? att jag är helt färdigutbildad.
vad arbetar du på? koncentrationssvårigheterna och rastlösheten om mornarna.
vilken kroppsdel tycker du bäst om? flickfötterna
vad i ditt ansikte tycker du bäst om? mina små födelsemärken
vad får du ofta höra att folk tycker är fint på dig? håret
kännetecken på din kropp som ingen vet? ett litet ärr på en tå från en täljkniv
tränar du? nja, egentligen, men inte på sommaren.
vad brukar folk tro om dig vid första ögonblicket? gud vilken flickig stackare. eller kanske: hon borde inte dricka mer vin nu. eller oj, vad ensam hon verkar. söt tjej säger Andreas.
vad tänker de sedan? ja, hon vart lite ensam.
hur vill du att folk ska se dig? Precis som Alexander skrev i min födelsedagssång: Emerentia, känn ingen skuld, Emerentia, du har ett hjärta av guld.
har du många bästa vänner? tillräckligt
nämn ett problem du har? jag är lite för snäll ibland.
nämn något du gör när du är ensam? pratar tyst för mig själv.
hur sover du? för lite, alldeles i mitten av sängen, men händerna ovanför huvudet.
finaste komplimangen du fått? Mary sa en morgon när hon, Marcus och jag vaknade upp i Hedvigs komprimerade lägenhet: Emerentia, du är så snäll. Det var första gången någon sa det till mig. Och det var så fint att det gjorde ont. Sen satt någon och höll i mina tår och sa att jag hade flickfötter.
ger du ofta komplimanger? jag säger vad jag känner, det tycker jag är lite komplimang-aktigt.
bästa film? Into the wild. Upp till Kamp!
musik? åh, ja tack! Pop! Bara pop- ingen house!
vad är det för märke på din mobil? iPhone
senaste skoinköpet? Sonia Rykiel för HM-platåer. Snart: Whyred skossor.
senaste middaggsmaten? halloumi och sallad
senaste väninna du träffade? Mary, det är ont om folk här på landet, så för två veckor sen träffade jag någon sist.
något du gör som är konstigt? jag går med skorna inne, är det konstigt?
hur vill du vara när du är 75år? gift
bil du gärna kör? vad som helst. jag har ju inte ens körkort.
vad inspireras du av? alla böcker jag läser just nu.
varför har du en blogg? för att det är så tråkigt att skriva i Word hela tiden att jag dör.
vad ska du göra i morgon? packa, packa, åka, sola, sörpla
hur ser ditt liv ut om fem år? jättelycklig
vad vill du säga till de som är yngre än du? plugga för i helskotta!
vad vill du säga till alla de som är äldre än du? ta det inte så allvarligt!

Kommentera

