FÖRBEREDELSER

– Hämta passet
– Maila MTV
– Maila Klara
– Maila Klara igen
– Maila Klara igen igen
– Maila Klara igen igen igen

Klockan är kvart i tolv. Jag måste ta mig in till stan. Jag måste skriva klart en krönika. Jag vet inte om vad. Jocke tycker att jag ska skriva om min favorit Tommy Nilsson som är med i dethär klippet:

Men jag gör andra saker istället, som att plocka ur disken, se på MadMen och filosofera. Jag intervjuar mig själv i huvudet.
Vad är dina tankar om framtiden, Emerentia?
– Jag ser framför mig ett ganska bra liv, där allt är precis som jag tänkt mig, jag har ett helt fotbollslag med ungar, som klär sig själva och uppför sig vid middagsbordet. Jag jobbar nog inte så mycket utan är mest hemma. Och så gör jag som min mamma gjorde ibland, väcker ungarna mitt i natten för att de ska komma ut på balkongen och titta på månen.

Sen undrar jag varför alla söker efter han modebloggaren Andreas Wiijks ålder. Han är ung. Tror jag i alla fall, jag vet inte så noga.

Kommentera

