DET VIKTIGASTE DU HAR ÄR DIG SJÄLV. DET STARKASTE DU HAR ÄR ETT NEJ

Åh, jag vet inte riktigt hur jag ska skriva dethär, men jag känner att jag vill och måste, för det är så himla viktigt och om det inte passar sig kan ni sluta läsa. I alla fall. Nu kommer det.

Varje dag träffar jag kompisar, tjejer, killar, bekanta, såna jag inte känner, men jag träffar dem, jag hör talas om dem, jag hör talas om oss. Om alla som någon gång gjort någonting mot sin vilja.

Det gör så ont i mig att jag vet inte vad, för jag har också varit där, det är så många som varit där att det inte ens är exeptionellt längre.

Jag hör mig själv säga flera gånger att det viktigaste man har är sig själv. Att det starkaste som finns är ett nej, men ändå är det så få som lyssnar. Ändå är det så få som bryr sig om detdär nej:et. Man kan dra upp trosorna gång, på gång på gång, och slingra sig fram och tillbaka i sängen, men det hjälper ändå inte. Och sen är det attityden alla har gjort något mot sin vilja, någon gång. Men det handlar inte om att äta upp ärtorna på tallriken eller gå ut med skräpet. Det handlar om något mycket större.

Nour och Gudrun har gjort en film i alla fall, den första av flera styckna.

Kommentera

