KLÄNNINGAR I FRÄCKESTAN

Snart, alldeles snart kommer min buss, jag ska in till stan. Gå på lokal kan man säga. Dagen till ära har jag på mig min vita bäck-o-bölja-klänning. Jag kan ärligt säga att jag älskar den. Förra året fotade Evelina mig i den. De bilderna håller på att bli ett bokomslag nu. Det känns lite häftigt.

Det blir ju så med vissa kläder, att de är med på en massa roligheter. Som en kärleksaffär med han med det hemskt fina håret och ögonen, eller en galen fest med några ur Nationalteatern eller en bejublad konsert med Kristofer Åström. Sånt händer inte alla klänningar.

Det finns andra bra exempel, som klänningen som var med på både en konsert (mindre bejublad, mitt största minne därifrån är hur någon i publiken påpekade mina kanintänder och ett nakenbad) den var med på One Show också och den trivdes så bra i New York att den följer med denhär gången också.

Eller den rosa som gått en modevisning och fått fotas på P3guld och sen var med om en kräksjuka i direktsändning och i en pjäs där personen som bar den svimmade för att midjan var så liten.

Sånt händer bara de bästa av klänningar.

Ursäkta svammlet, jag försöker få in lite mer mode nu när jag ska bli fashion.

Kommentera

